Intercultural Communication w praktyce

Zdjęcie nagłówkowe otwierające podstronę: Intercultural Communication w praktyce

Intercultural Communication to wyjątkowe studia, które tylko na Uniwersytecie Opolskim prowadzone w całości w języku angielskim. Studentów będzie kształcić również międzynarodowa kadra, a nowo otwartą specjalnością w Instytucie Socjologii UO zainteresowali się studenci z całego świata, m.in. Indonezyjczyk, Banglijczyk, a także Kameruńczyk. Na zajęciach spotkają się ludzie z różnych kultur, wyznający różne religie od katolików po muzułmanów.

Indonezyjczyk porzucił pracę, w której zajmował się pijarem i mediami społecznościowymi, by uzupełnić swoje studia o wiedzę oferowaną właśnie na naszej uczelni. Studentka z Gruzji jest uchodźczynią z Abchazji. Kilkakrotnie patrzyła jak płonął jej dom. Teraz chce dokończyć edukację na Uniwersytecie Opolskim. Będą również Turcy, szukających odpowiedzi kim są w czasach, gdy ich kraj staje się coraz bardziej nacjonalistyczny. -Ta mieszanka kulturowo – narodowościowa oraz tak różne doświadczenia ludzi są jedną z największych wartości tego kierunku - mówi Michał Wanke, mgr socjologii UO i doktorant socjologii UJ w Krakowie, koordynator specjalności.

Kadra naukowa ma być także międzynarodowa. Cykl wykładów poprowadzi profesor z Uniwersytetu Mazandaran w Iranie, walcząca o prawa kobiet. Przyjedzie również profesor ze Stanów Zjednoczonych, który zajmuje się problemem nierówności rasy w swoim kraju.

Ambicją uczelni jest wykształcenie fachowców, którzy będą potrafili pracować i działać, a przede wszystkim scalać ludzi z różnych społeczności, wyznających różne religie, dorastających w różnych kulturach, prezentujący różne sposoby myślenia. - Żyjemy w czasach, kiedy coraz bardziej zamykamy się na tych „ innych”, a paradoksalnie „ tych innych” jest coraz więcej. Społeczeństwa różnicują się, a brak wzajemnego zrozumienia prowadzi do niechęci i konfliktów – mówi Michał Wanke.

Absolwent komunikacji międzykulturowej to bardzo cenny pracownik m.in. w firmach międzynarodowych. - W wielu korporacjach łączeni są pracownicy z różnych środowisk np. jest niemiecka myśl technologiczna, polska brygada i lokalni pracownicy m.in. z Kazachstanu - tłumaczy dr Michał Wanke. - Absolwent będzie potrafił zrozumieć i rozwiązywać spory powstałe na tle różnic kulturowych. Jego wiedza przyda się również  podczas przygotowywania międzynarodowych kampanii marketingowych, czy reklamowych- zapewnia.

W ramach specjalności intercultural communication planowane są także wyjazdy na wymiany i praktyki.

.